Vedtægter for HTI Tennis
§ 1 Navn, hjemsted og formål
1.1: Foreningens navn er HTI Tennis.
Foreningens hjemsted er Høje-Taastrup Kommune.
Foreningen har til formål at fremme interessen for tennis og der igennem opnå et godt kammeratskab og god klubånd.
1.2: Foreningen kan være medlem af Dansk Tennis Forbund og Sjællands Tennis Union under Danmarks Idrætsforbund og er underlagt disse forbunds love og bestemmelser. Foreningen kan lade sig optage i DGI.
§ 2 Medlemskab
2.1: Som medlem af foreningen kan optages alle, der kan tilslutte sig foreningen s formålsbestemmelser. Medlemmet er forpligtet til at overholde foreningens vedtægter
2.2: Kun medlemmer, der ikke er i kontingentrestance kan deltage i turneringer mm.
2.4: Et medlem der modarbejder foreningen kan ekskluderes. Beslutningen kan alene træffes af bestyrelsen. Beslutningen om eksklusion kan påklages overfor generalforsamlingen.
2.5: Foreningen kan optage passive medlemmer.
2.6: Foreningen kan udnævne æresmedlemmer, der har samme rettigheder som aktive medlemmer i foreningen. En sådan udnævnelse kræver en enig bestyrelsesbeslutning.
2.7: Udmeldelse af foreningen sker via bestyrelsen.
§ 3 Kontingent
3.1: Kontingentet fastsættes af bestyrelsen.
3.2: Kontingentet skal fastsættes til en størrelse, der sikrer at foreningen på intet tidspunkt kommer i økonomisk underskud.
§ 4 Foreningens ledelse
4.1: Bestyrelsen består af minimum 3 medlemmer.
1. Formand
2. Kasserer (økonomisk ansvarlig)
3. Bestyrelsesmedlem
4.2: Bestyrelsen kan efter behov suppleres med et eller flere medlemmer efter bestyrelsens skøn.
4.3: Bestyrelsesmøder indkaldes af et bestyrelsesmedlem efter behov.
§ 5 Generalforsamling
5.1: Generalforsamlingen, der er foreningens højeste myndighed, afholdes inden udgangen af marts måned og indkaldes ved annoncering på foreningens hjemmeside og ved opslag i foreningens lokaler med mindst 3 ugers varsel.
5.2: Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer. Der kan ikke afgives stemmer ved fuldmagt.
5.3: Bestyrelsens beretning og det reviderede regnskab skal forelægges på generalforsamlingen.
5.4: Stemmeret har alle aktive som passive medlemmer, der er fyldt 15 år og som ikke er i kontingentrestance, og som har været medlem af foreningen i mindst en måned før generalforsamlingens afholdelse.
5.5: Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde følgende punkter:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab
4. Behandling af indkomne forslag
5. Valg i henhold til vedtægterne
6. Eventuelt
5.6: Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest 10 dage før generalforsamlingen afholdes.
5.7: Valgbare er alle foreningens medlemmer, der er fyldt 18 år, og som har gyldigt medlemskab.
Bestyrelsen vælges for 2 år ad gangen:
Formanden vælges i ulige år.
Kasserer og bestyrelsesmedlem vælges i lige år.
Såfremt afdelingsbestyrelsen udvides med yderligere medlemmer, vælges disse for 1 år ad gangen.
Eventuelle suppleanter vælges for 1 år ad gangen.
5.8: Minimum 1 revisor og 1 revisorsuppleant vælges for 1 år ad gangen på den ordinære generalforsamling.
§ 6 Ekstraordinær generalforsamling
6.1: Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen eller når mindst 25% af foreningens stemmeberettigede medlemmer fremsætter skriftligt krav herom.
6.2: Medlemmer der begærer ekstraordinær generalforsamling har mødepligt og skal fremlægge en skriftlig dagsorden for bestyrelsen.
6.3: Ekstraordinær generalforsamling indkaldes som ordinær generalforsamling.
§ 7 Tegningsret
7.1: Foreningen tegnes af formanden. Ved væsentlige økonomiske dispositioner kræves dog underskrift af såvel formanden og kassereren.
Økonomiske beslutninger der rækker ud over en periode mellem 2 generalforsamlinger tegnes af en enig bestyrelse.
7.2: For foreningens forpligtelser hæfter alene foreningens midler, idet ingen medlemmer hæfter for foreningens eventuelle gæld.
7.3: Kasserer og formand er bemyndiget til at betale regninger via netbank hver for sig. Ved hævning af kontanter i banken skal kasserer og formand i fællesskab underskrive bilag for udbetaling
§ 8 Regnskabsår og økonomi
8.1: Foreningens regnskabsår skal følge kalenderåret (Som foreskrevet af Høje Taastrup Kommune, og kan alene begæres omlagt af kommunen).
8.2: Ved regnskabsårets slutning udarbejdes et regnskab, der revideres af foreningens valgte revisor (-er).
8.3: Foreningen hæfter alene ved sin formue.
§ 9 Låneoptagelse
9.1: Samtlige stemmeberettigede medlemmer der er fyldt 18 år, er pro rate ansvarlig for eventuelle lån der optages af bestyrelsen på generalforsamlingens beslutning.
9.2: Stemmeret om afstemning om optagelse af lån, har kun foreningens medlemmer, der er fyldt 18 år.
9.3: Forslag om optagelse af lån skal fremgå af dagsorden for generalforsamlingen.
§ 10 Vedtægtsændringer
10.1: Disse vedtægter kan ændres på en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling med almindeligt stemmeflertal.
§ 11 Foreningens opløsning
11.1: Foreningen kan opløses, hvis 2 på hinanden følgende generalforsamlinger med mindst 4 ugers mellemrum vedtager dette.
11.2: På den første generalforsamling skal opløsningen vedtages med 2/3 af foreningens samtlige stemmeberettigede medlemmer og på den følgende generalforsamling ved almindeligt stemmeflertal.
11.3: Nedlægges foreningen overføres alle aktiver til Høje Taastrup kommune.
Disse vedtægter er vedtaget på generalforsamlingen, den 20. marts 2017.